Instagram pentru Afaceri: Primii Pași

instagram pentru afaceri

Deși Instagram pentru afaceri este în plină expansiune, aplicația este încă percepută ca un loc excelent pentru a posta selfiuri. Cu toate acestea, Instagram este CEL MAI BUN site de social media pentru afaceri și, probabil, chiar mai util decât Facebook și Twitter.

Asta explică de ce aproape fiecare brand important are propria pagină și publică în mod activ conținut nou – fie că este vorba despre AirBNB, Adobe sau Reuters, acestea fiind companii care nu sunt cunoscute ca având un “chip”.

Totuși, aceste firme știu că Instagram pentru afaceri înseamnă business inteligent. Nu numai că este a doua cea mai populară rețea socială pe Internet, dar este personală și centrată pe imagini, adică exact ceea ce preferă oamenii. Facebook este locul unde oamenii se duc să argumenteze și să citească știrile … Instagram este locul în care ei merg să zâmbească și să vorbească cu prietenii!

În acest articol, vei afla de ce este diferit Instagram pentru afaceri față de contul tău personal, cum să creezi un cont de afaceri și câteva dintre instrumentele pe care le poți utiliza.

Instagram pentru Afaceri vs. Contul Personal de Instagram

Primul lucru despre care dorim să vorbim este modul în care Instagram pentru afaceri este diferit față de pagina ta personală de Instagram. Poate că primul tău gând este “Am 800 de prieteni care mă urmăresc … de ce să nu îmi transform pur și simplu pagina personală într-una de afaceri?”

Acest lucru s-a mai făcut, dar dacă te gândești la postarea personală versus postarea pentru afaceri (ceea ce înseamnă că te gândești mai mult la cum să câștigi bani utilizând Instagram), te uiți la două strategii foarte diferite.

instagram pentru afaceri

Cu o pagină personală, încerci să te conectezi cu persoane cunoscute sau care te știu doar vag și să vezi dacă poți găsi interese comune. Ușor de făcut acest lucru cu prietenii, corect?

Când utilizezi Instagram pentru afaceri, vinzi produse sau servicii. Nu ai doar o conversație cu un străin și nu-l distrezi pur și simplu gratuit (chiar dacă divertismentul ESTE parte din interacțiunea unei mărci). Tot ceea ce faci are un scop. Lucrezi cu informații, angajament și call to action (apel la acțiune). Planifici evenimente și campanii care stimulează afacerea.

Pe CiprianSusanu.ro, poți citi despre ceea ce sunt cu adevărat “brandurile de lifestyle” – mărci care se potrivesc NATURAL în viața oamenilor. Acest lucru necesită un aspect uman, din moment ce este vorba despre distribuirea, crearea de relații și conectarea emoțională cu altcineva. Pe de altă parte, publicitatea este, de obicei, opusul acestei abordări. Publicitatea este impersonală. Publicitatea nu este ceea ce fac oamenii în mod normal atunci când vorbesc între ei! Acesta este motivul pentru care cele mai bune campanii pe Instagram pentru afaceri sunt atunci când mărcile oferă transparență și autenticitate … factorul uman, adevărata față umană din spatele afacerii.

Potrivit minților din spatele Idealust, Jesse și Becky, nu este întotdeauna o idee bună să combini pagina personală de Instagram cu pagina de Instagram pentru afaceri.

De exemplu, Becky scria că nu dorea să împărtășească informații personale intime despre viața lor atunci când comunica cu followerii paginii de afaceri, așa că a păstrat acest lucru pentru pagina personală de Instagram. Fotografiile de vacanță erau, de asemenea, un răsfăț non-business, care nu aparținea paginii de afaceri, chiar dacă prietenilor le-ar fi plăcut, probabil, să le vadă.

Este ușor de observat că a face o afacere mai umană și personală poate fi excelent, dar întotdeauna trebuie să ții lucrurile în echilibru și să dezvălui doar ceea ce te simți confortabil să arăți. Este BINE să ai și anumite lucruri private și numai pentru tine. Totuși, în general, să fii vulnerabil și să arăți cum trăiești și cum te conectezi cu ceilalți ESTE o caracteristică excelentă pentru orice pagină de Instagram pentru afaceri.

Crearea Profilului de Afaceri pentru Prima Dată

instagram

Utilizarea Instagram pentru afaceri pentru prima dată necesită configurarea unei pagini noi de afaceri, fie prin conversia paginii tale personale, fie prin crearea unei noi pagini. Instagram oferă o pagină de înregistrare cu e-mail și parolă, deși te poți conecta și folosind contul de Facebook. Instagram a fost conceput pentru telefoanele mobile și tablete, deci trebuie să ai un sistem de operare IOS sau Android, cu toate că acum există și o versiune pentru Windows Phone.

profilul afacerii instagram

Convertirea contului personal în cel de afaceri se realizează foarte ușor accesând meniul Setări și apoi selectezi opțiunea “Treci la contul de afaceri”. După câteva solicitări, poți adăuga informații relevante, cum ar fi programul de lucru, adresa fizică, numărul de telefon și website-ul.

Potrivit lui Ciprian Susanu, printre cele mai importante aspecte ale unei pagini de succes Instagram pentru afaceri sunt numele de utilizator, biografia și imaginea de profil. Numele de utilizator ar trebui să fie același cu numele pe care îl ai pe alte rețele sociale sau numele site-ului tău, astfel încât clienții să te recunoască imediat.

Deși este adevărat că proprietarii de afaceri folosesc de obicei același logo pentru fiecare rețea, Instagram favorizează fotografiile personale și nu logo-urile. De asemenea, este adevărat că brandurile mari FOLOSESC logo-urile doar în imaginea de profil. Nu au nevoie de aspectul personal, deoarece fotografiile pe care le postează în mod normal sunt umane și personale și astfel se conectează cu clienții, dar îți recomandăm ca pentru imaginea de profil să folosești ceva mai personal, ca de exemplu chipul tău.

buna instagram business bio

Biografia ar trebui să explice despre ce este afacerea ta, să fie ușor de identificat și, în special, care este scopul profilului tău de Instagram și modul în care acesta relaționează cu clientul. Aceasta este partea în care mulți dintre noii veniți greșesc! Trebuie să ai un plan de afaceri sau cel puțin un fel set de obiective înainte de a începe să postezi fotografii și conținut pe pagina ta de Instagram pentru afaceri.

Cum să utilizezi Instagram pentru afaceri

Obiectivele strategice creează un traseu care are sens și care oferă clienților informații rapide, cum ar fi cele despre produs, care este piața și ce nevoie satisfaci.

În funcție de tine și de strategia ta de marketing, ai putea avea mai multe obiective diferite:

  • Vânzarea mai multor produse sau servicii
  • Creșterea traficului pentru website
  • Extinderea numărului de clienți vizați
  • Atragerea influencerilor din industrie
  • Atragerea clienților VIP sau a colegilor
  • Îmbunătățirea relațiilor cu clienții
  • Creșterea notorietății mărcii astfel încât oamenii să știe cine ești
  • Îmbunătățirea loialității față de marcă, astfel încât oamenii să fie mai înclinați să aibă încredere în tine și să te sprijine

În domeniul formării profesionale, citim, de obicei, că obiectivele ar trebui să fie “S.M.A.R.T.” sau “Specifice, Măsurabile, Accesibile, Relevante și Încadrate în Timp. Ce înseamnă asta în mod special pentru Instagram pentru afaceri?

Aceasta înseamnă că trebuie să creezi o strategie de conținut, care implică răspunsuri la întrebări importante precum:

  • Cât de des ar trebui să postezi?
  • La ce oră ar trebui să postezi?
  • Care este tema tuturor postărilor tale?
  • Care este stilul de scris al fiecărei postări?
  • Cum vrei ca publicul să interacționeze cu tine?
  • Cum vei ști dacă îți atingi obiectivele Instagram?
  • Ce tipuri de hashtaguri vizezi?
  • Ce evenimente poți crea pentru mai mult angajament?

Răspunsurile la aceste întrebări te vor ajuta să eviți lipsa interesului și pierderea audientei, iritarea acesteia cu prea multe postări, sau lipsa  unei anumite teme, ceea ce poate duce la lipsa vânzărilor pentru produsul principal. Atunci când îți planifici strategia pentru Instagram pentru afaceri, de fapt, îți pregătești publicul să te caute și să îți răspundă, dezvoltând o relație.

În final, consistența vizuală este, de asemenea, importantă pentru Instagram pentru afaceri, din moment ce este un mediu bazat pe imagini și pentru că vrei să oferi clienților tăi cea mai plăcută experiență estetică. De ce? Pentru că ei te vor percepe ca pe un brand de lifestyle, ca pe cineva cu care interacționează zilnic. Asigură-te că imaginile tale corespund unei anumite teme, în ceea ce privește filtrele pe care le folosești, stilul și mesajul.

Cum să Alegi o Temă

instagram pentru afaceri

Dacă încerci să te gândești la o temă și poate chiar să-ți faci pagina de Instragram pentru afaceri diferită față de alte site-uri de social media, atunci ar fi timpul să gândești mai puțin ambițios și mai mult logic. Gândește-te la produsul sau serviciul pe care îl ai și la conexiunea emoțională pe care acesta o are cu consumatorul. Construiește pornind de aici.

Păstrează-l simplu dar interesant, atrage oamenii și fă-l captivant.

Brandurile mari păstrează tema simplă: companiile de îmbrăcăminte se concentrează pe haine. Companiile de alimentație se concentrează pe aperitive delicioase. Faptul că spun povești cu fiecare fotografie este ceea ce face ca toate aceste pagini de Instragram pentru afaceri să aibă succes. O imagine valorează cât o mie de cuvinte, nu-i așa?

Unele companii postează poze cu angajați, animale de companie, viața profesională sau activități din viața de zi cu zi, cum ar fi exercițiile fizice sau diverse lucruri făcute în aer liber. Acestea creează o relație umană pentru că nu se concentrează pe publicitate ci, în schimb, creează subiecte de conversație.

Adevărata provocare în utilizarea Instagram pentru afaceri este să-ți găsești propria voce și stilul fotografiilor. Nu imita ce fac ceilalți. Fii creativ. Nu posta doar imagini, ci folosește și albumele, videoclipurile și “povestirile” care sunt active doar pentru o perioadă limitată de timp. Mulți artiști și mărci folosesc Instagram Stories, deoarece acestea se “autodistrug” în 24 de ore, postările fiind astfel mai informale.

Instrumente de Afaceri pentru Instagram

Dacă întâmpini dificultăți în organizarea paginii Instagram pentru afaceri, atunci poate că este timpul să te bazezi pe anumite instrumente de afaceri Instagram eficiente, care te vor ajuta în strategia de conținut.

Două dintre cele mai bune aplicații / site-uri pentru Instagram pentru afaceri sunt Hootsuite și Buffer, deoarece acestea te pot ajuta să programezi postările și să profiți din plin de ora și ziua în care clienții tăi sunt cei mai activi. Pentru mai multe informații despre cele mai bune instrumente Instagram pe care le poți folosi, am creat o întreagă listă de aplicații utile pentru tine.

Instagram pentru afaceri are funcții analitice speciale pentru proprietarii de afaceri și pentru a avea cu adevărat un cont eficient, poți lua în considerare învățarea unora dintre acestea. Mai mult decât atât, unii utilizatori raportează acum că multe aplicații ale unor dezvoltatori terți au încetat să mai funcționeze, deoarece Instagram și-a modificat unele dintre politicile API.

informații instagram pentru afaceri

Poți vedea analiza contului tău făcând clic pe profil și apoi dând clic pe pictograma graficului din partea de sus a aplicației.

Pe măsură ce derulezi opțiunile, alege între secțiunile Activități, Conținut sau Audiență: Secțiunea Activitate afișează interacțiunile care au avut loc în contul tău în ultima săptămână, ca de exemplu, vizitele profilului rezultate dintr-o postare. “Descoperă” afișează detalii privind impactul contului tău, afișările și vizitele pe profil. Diferența dintre impact și afișări este că afișările se referă la numărul total de vizualizări, în timp ce impactul reprezintă numărul de conturi care ți-au văzut postările. 

În final, secțiunea Conținut afișează cele mai reușite postări în flux și conține, de asemenea, informații despre povestirile și promoțiile pe care le organizezi. Secțiunea Audiență îți arată persoanele care te urmăresc, precum și informații demografice, cum ar fi intervalul de vârstă, locația și sexul.

perspective instagram pentru afaceri

Alte întrebări frecvente (FAQ) despre Instagram pentru Afaceri

A

De ce unele imagini nu sunt afișate corect?

Instagram este destinat fotografiilor și afișării acestora pe tablete sau pe telefoanele mobile. Aceasta înseamnă că pozele pe care le faci cu un dispozitiv sunt în forma ideală. Dacă întâmplător folosești un desktop pentru a crea sau organiza imagini (mai ales dacă utilizezi Buffer sau Hootsuite), poți observa că unele imagini par să nu se afișeze corect. 

Cea mai bună dimensiune a imaginilor este de 640 x 640 pixeli, ceea ce înseamnă o formă pătrată. Imaginile mai înalte, cum ar fi cele care ar putea funcționa pentru Pinterest, vor fi probabil tăiate. Dacă ești în această situație, cel mai bine ar fi ca înainte de postare să îți editezi fotografiile într-o formă pătrată pentru o afișare mai bună.

B

Cum știu dacă îmi ating obiectivele parțiale?

În timp ce, evident, poți urmări numărul de like-uri și de followeri, ar fi mai bine să urmărești angajamentul cu mai multe interacțiuni bazate pe obiective. De exemplu, conform Buffer o regulă de bază este că pentru fiecare 1000 de urmăritori pe care îi obții pe Instagram pentru afaceri, ar trebui să ai aproximativ 37 de aprecieri și comentarii.

Acest lucru este deosebit de important ținut minte dacă vrei să cumperi like-uri pe Instagram sau urmăritori: Vrei să te asiguri că obții interacțiune reală pe contul tău, nu doar like-uri robotizate.

C

Care este cel mai bun moment al zilei pentru a posta o nouă fotografie?

Buffer afirmă că momentul de vârf în care oamenii folosesc Instagram este de fapt mai târziu decât orele de vârf pentru publicarea pe Facebook, Twitter și LinkedIn: intervalul orar cel mai bun pentru publicarea pe Instagram este 5-6 PM. Dacă intenționezi să fii activ pe mai multe conturi de social media, atunci o aplicație de planificare precum Hootsuite va ajuta cu siguranță în ceea ce privește angajamentul! Poți citi aici despre alte idei pentru a obține like-uri.

cel mai bun moment pentru a posta

D

Cum funcționează reclamele pe Instagram?

Reclamele pe Instagram sunt calea “oficială” de a cumpăra like-uri și adepți, deși este o idee bună să experimentezi cu această funcționalitate și să compari cu terți dezvoltatori. Reclamele social media pe platforma proprie Instagram te vor ajuta să atragi clienți noi care sunt mai bine segmentați.

Pasul

01

Alege conținutul și setează-ți obiectivul, site-ul de destinație sau butonul de acțiune

crearea de promovare instagram

Pasul

02

Alege publicul țintă și stabilește bugetul. Revizuiește rezultatele!

configurarea promoției instagram

De asemenea, ai opțiunea de a alege propriul format preferat – fotografii evidențiate individual, caruseluri de fotografii rotative, clipuri video, canvas story ads și story ads obișnuite. De asemenea, pe aceste reclame poți adăuga butoane de Call to Action, cum ar fi Aplică Acum (Apply Now), Rezervă Acum (Book Now) sau Cumpară Acum (Purchase Now). Pentru a începe, fă clic pe butonul de promovare de sub postarea sau videoclipul pe care vrei să îl promovezi.

Când vine vorba de cum să folosiți Instagram pentru afaceri, nu totul se rezumă la aplicațiile și software-ul pe care îl folosești. Este vorba despre cât de bine îți cunoști audiența și cât de bine o descoperi utilizând Instagram, website-ul tău, precum și alte canale. Află ce vor DE LA TINE, astfel încât să-ți poți personaliza mai bine campania online pe Instagram pentru afaceri pentru publicul țintă.

Vei vedea o mare diferență în momentul în care vei începe să faci aceste schimbări profesioniste!

Scroll to Top