4 metode prin care să faci bani pe Facebook

metode prin care să faci bani pe Facebook

Facebook nu reprezintă doar o colecţie de poze de la petrecerea de aseară sau postari lăudăroase din ultimele vacanţe. Deşi poate fi foarte distractiv să îţi urmăreşti cei mai buni prieteni şi iubita din liceu, poţi beneficia de mai multe lucruri de la Facebook.

Facebook este, probabil, cea mai relaxantă şi, în acelaşi timp, cea mai informativă reţea de socializare, fiind la prima vedere cel mai evident mediu în care să faci bani. Însă Facebook este, de asemenea, şi cea mai mare reţea de socializare, aşadar dacă procedezi cum trebuie, există un potenţial excelent de a face bani.

Poţi găsi aici un ghid cu 4 metode prin care să faci bani și chiar să devii bogat utilizând Facebook. Dacă nu ai citit deja articolul de pe BaniNinja.ro despre cum să faci bani pe Facebook, îl poţi citi pe această pagină.

Ce este Facebook?

În cazul în care nu ai trăit într-o peşteră, probabil că ştii măcar câte ceva despre ce este Facebook.

Este cea mai mare reţea de socializare din lume şi are peste un miliard de utilizatori. Când Mark Zuckerberg a înfiinţat siteul în 2004, era dedicat doar studenţilor de la Harvard, fiind un tip de anuar digital. Probabil că nu trebuie să menţionăm că siteul s-a extins imediat din acel punct.

Multor oameni le este aproape imposibil să îşi imagineze viaţa lor curentă fără Facebook, unde poţi să îţi distribui statusurile, pozele şi poţi să creezi evenimente cu “Prietenii” tăi. Acest site a devenit într-o perioadă relativ scurtă un centru social, iar popularitatea siteului a creat multe speculaţii cu privire la câştigarea banilor prin intermediul Facebook.

câștiga bani cu Facebook

1. Vinde-ţi lucrurile vechi

Când este timpul să îţi arunci lucrurile vechi, primele siteuri care îţi vin în minte sunt Olx sau Okazii. În ciuda popularităţii acestor siteuri, există, de asemenea, o piaţă de desfacere pentru lucrurile tale vechi şi pe Facebook.

Poţi desigur, să creezi un status în care să îţi anunţi prietenii că vinzi câte ceva. Acesta va avea doar un efect limitat însă, din moment ce doar prietenii tăi îţi vor vedea anunțul.

În schimb, caută un magazin local în care să îţi pui anunțul. Majoritatea zonelor, au mai nou un grup de vânzări, însă dacă nu există unul în regiunea ta, îl poţi înființa chiar tu. Avantajul acestor grupuri este că anunţul tău va fi văzut de mult mai mulţi oameni.

Pe lângă asta, pe aceste siteuri, tu controlezi preţul pe care îl ceri, ce metodă de plată utilizezi şi politica de livrare. Ceea ce este şi mai important e că pe Facebook nu împarţi profitul cu nimeni – Păstrezi toţi banii pentru tine. Să ai aceste lucruri în vedere, când vinzi ceva pe Facebook:

  • Afla ce reguli sunt în grupul respectiv. Unele grupuri au cereri speciale cu privire la negocierile pentru anumite linii de produse.
  • Deoarece pe Facebook toată lumea poate posta un comentariu, vei vedea cel mai probabil că majoritatea vor încerca să tragă cât mai mult de preţ. Nu poţi face nimic în această privinţă dar e bine să ai asta în vedere când stabileşti preţul. Este întotdeauna bine să ai o mică marjă de negociere.

Dacă eşti de acord cu regulile grupului şi cu negocierile de preţ, atunci Facebook este un loc excelent în care să îţi vinzi lucrurile.

2. Fă publicitate pentru compania ta

Ai o companie oarecare, un salon de coafură, un magazin online sau o cafenea? Pe Facebook poţi avea parte de multă publicitate gratuită.

Poţi crea propriul site pentru companie, unde să faci publicitate pentru produsele sau serviciile oferite şi să comunici cu clienţii tăi. Asigură-te că alegi un nume care este uşor de găsit într-un motor de căutare. Pe Google Adwords, poţi obţine o mulţime de sfaturi pentru cuvinte care vor facilita accesul utilizatorilor pe siteul tău. Dacă alegi un nume alcătuit din mai multe cuvinte, ar fi bine că măcar primul să fie un cuvânt utilizat de utilizatori pentru a-ţi găsi produsele sau serviciile.

O metodă prin care poţi uşura accesul la pagina ta de Facebook, este să creezi câteva postari. Dacă este posibil, încearcă să te asiguri că sunt atât interesante, cât şi amuzante şi orientate pe produsul tău.

Dacă ai şi un magazin online, asigură-te că poza ta de profil de pe Facebook are acelaşi design ca websiteul. Acest lucru ajută clienţii să-şi amintească mai uşor marca ta şi arată, de asemenea, mai profesionist.

Indiferent dacă vinzi un anumit produs sau un serviciu, evită crearea unei pagini Facebook orientată doar pe vânzări, vânzări şi vânzări. Asigură-te că faci postări despre ce vor oamenii să citească. Gândeşte-te doar la paginile pe care vrei să le urmăreşti chiar tu! Distribuie citate, anecdote, imagini… Ceva ce este interesant sau amuzant. Dacă faci rost de o mulţime locală de urmăritori, vei putea să mai postezi din când în când câte o reclamă fără pierde interesul audienţei. De exemplu, dacă contul tău de Facebook vizează totul despre Bitcoin, nu te concentra doar pe vânzarea produsului tău. Arată o personalitate din categoria ta pentru a putea crea cu adevărat o legătură cu oamenii.

3. Fă publicitate pentru alte companii

câștiga bani cu Facebook

O altă metodă prin care să faci nişte bani de buzunar în plus, este să faci referinţe către alte produse. În cadrul multor companii, poţi obţine un aşa numit “link afiliat” pe care să îl distribui pe pagina ta de Facebook. De fiecare dată când cineva îţi utilizează linkul pentru a cumpăra un produs, obţii un mic procent din profit. Pe Amazon, obţii 10% din preţul vânzării, însă în alte locaţii primeşti cam 5%.

Pare uşor, dar problema este că ai nevoie de mulţi urmăritori pentru a câştiga astfel. Dacă spre exemplu, pui un link către un produs ce valorează 20$ şi primeşti un procent de 10% (Ceea ce este mult), tot vei obţine doar 2$. Aşadar, pentru a câştiga o sumă substanţială, ai nevoie de MULŢI urmăritori. Şi nu doar de atât; ai nevoie de urmăritori dispuşi să cumpere.

Totuşi, asta nu ar trebui să te oprească din a încerca! Dacă ai strâns o audienţă loială pentru pagina ta de Facebook, nu ar trebui să stea nimic în calea ta către profit. Iar dacă munceşti destul la pagina ta, vei avea la dispoziţie multe opţiuni pe un site cu peste un miliard de utilizatori.

Uite ce ar trebui să faci dacă vrei să faci publicitate pentru o altă companie:

  • Înainte de toate, trebuie să decizi pentru ce companie vrei să faci reclamă
  • După ce ai decis, contactează compania pentru a obţine linia afiliată. Nu plăti niciodată pentru a obţine un link!
  • Măcar o dată, citeşte termenii şi condiţiile, din moment ce companiile au restricţii privind tipul de marketing pe care îl doresc.
  • Mai apoi, îţi poţi face pagina de Facebook şi poţi începe cu publicitatea.
  • Este ideal să menţionezi urmăritorilor tăi că acesta este un site dedicat unei anumite companii pentru a nu se simţi înşelaţi. Însă cu toate acestea, tot trebuie să fie pagina amuzantă şi interesantă despre care am vorbit mai devreme!

Cu cât ai mai mulţi urmăritori pe pagină şi mai multe postari distribuite, că atât vei putea să câştigi mai mult prin linkul afiliat. Aşadar, depune ceva efort la crearea unei pagini bune şi captivante!

Linkurile afiliate pot fi, de asemenea, utile când încerci să faci bani pe un blog sau când încerci să faci bani pe Twitter. Poţi citi despre mai multe metode prin care să faci bani cu linkuri afiliate în diversele metode de câştig prezentate aici.

4. Găseşte un job

Dacă ai nevoie de un job, Facebook te poate ajuta. În primul rând, dacă ai depus mult timp şi efort pentru a crea un CV profesionist pe care l-ai trimis în toată lumea, atunci nu e bine dacă Facebook-ul tău este nearanjat!

Multe companii de astăzi folosesc reţelele de socializare când căuta angajaţi noi, aşadar, nu este bine dacă poza ta de profil te arată sprijinindu-se de un stâlp când ai ieșit ultima dată în oraş. Asta nu înseamnă neapărat că trebuie să ai un profil foarte plictisitor de muncă – şi acesta ar putea fi un minus. Gândeşte-te doar la ce poză vrei să te reprezinte.

Anunţă-ţi reţeaua de pe facebook că eşti în căutarea unui job. Dacă nu au chiar ei ceva disponibil, poate ştiu pe cineva care are. Poţi de semenea să ceri oamenilor să îţi distribuie postarea ca să ajungă repede la cât mai mulţi oameni. Nu există nicio garanţie că vei avea succes, însă măcar ai încercat.

Facebook nu este tocmai alegerea evidentă când vine vroba de căutarea unui job, însă acest lucru poate fi un avantaj pentru tine! Îţi poate oferi oportunitatea de a ieşi în evidenţă față de ceilalţi.

Dacă doreşti o companie specifică, atunci vezi cine este responsabil de angajări şi trimite-le un mesaj. Ai grijă să nu pari prea disperat deoarece Facebook deja poate da impresia de obsesie. Dacă procedezi corect însă, vei fi sesizat mult mai uşor decât pe Linkedin sau Twitter.

Acum că ai ajuns aşa de departe încât ai un interviu, caută pe profilul intervievatorului şi vezi dacă poţi strânge câteva cunostine despre interesele lui sau ei. Poate fi o metodă bună prin care să mai dinamizezi conversaţia şi te vor reţine mai uşor. Nu ar trebui să menţionezi că te-ai uitat la profilul lor de Facebook deoarece ne-am întoarce la aspectul obsesiv.

Ca şi în cazul altor reţele de socializare, asigură-te că gândeşti înainte de a posta ceva pe Facebook. Nu ştii niciodată cine se va uita profilul tău într-o zi, aşadar, asigură-te că poţi susţine lucrurile găsite de respectiva persoană. Dacă depui puţin efort în crearea profilului tău, cu siguranţă îţi va fi de folos mai devreme sau mai târziu. Citiți ghidul nostru: “Lucru de acasă”.

Scroll to Top