Profil Instagram: 11 pași simpli pentru a ieși în Evidență

instagram profil

„Obiectivul principal al site-ului BaniNinja este de a-i ajuta pe vizitatorii noștri să își îmbunătățească viața financiară. Lucrăm în parteneriat cu alte companii care împărtășesc aceeași viziune. Unele link-uri din postare pot fi ale partenerilor noștri. În acest fel, facem bani.”

Dacă îți dorești să ai mai mult succes pe Instagram trebuie să știi că o modalitate de a-ți crește traficul, numărul de like-uri și urmăritori este: crearea unui profil Instagram de top!

Un profil bun este mai competitiv și mai potrivit pentru publicul tău. Poate îți place cum arată profilul tău acum și nu ai vrea să îl schimbi. Nicio problemă…există modalități prin care îți poți păstra profilul la fel de distractiv și cool, dar adăugând câteva informații foarte importante, vei putea ajunge la persoane care gândesc la fel ca tine.

În acest articol, vom discuta despre 11 reguli prin care poți îmbunătăți un profil Instagram și, până la final, vei știi exact cum să creezi un profil grozav. Să începem:

instagram impresează

1. Trebuie să îți impresionezi publicul și să o faci repede

impresionați-vă publicul

Conform blogului Gomag, prima impresie, chiar și în online, te precede, ”tot ceea ce ține de prezența ta online este o mică reflexie a persoanei tale”. Sunt necesare două zecimi de secundă pentru un vizitator online să aibă o “primă impresie” după ce vizitează un site. Câteva secunde mai târziu, utilizatorii își concentrează atenția înspre lucrurile care întăresc acea primă impresie.

Aceasta înseamnă că, dacă îți dorești mai mult trafic pe profilul tău, trebuie să creezi un profil care să impresioneze, să scoată în evidență brandul (cu numele tău foarte vizibil) și cu un mesaj foarte clar. Poate că nu va fi cel mai popular cont Instagram, dar tot ce contează este publicul tău și felul în care te conectezi cu el.

Numele de utilizator și website-ul (dacă ai unul) trebuie să fie prezentate clar, dar, în afară de asta, la fel de important este să incluzi ceea ce faci, abilitățile, profesia sau hobby-urile tale. Deși sunt câteva pagini de profil de succes care partajează meme-uri, poze sau citate, fotografiile originale sunt cele care aduc cel mai mult trafic și cele care te vor diferenția de concurență.

Profilul tău nu este locul unde să repostezi meme-uri, ci o pagină care să atragă din punct de vedere vizual și care să le reamintească oamenilor cine ești. Primele impresii contează!

rescrie-ți bio-ul

2. Rescrie-ți biografia în mod informativ, colorat, care îndeamnă la acțiune

Nu ai prea mult spațiu pentru biografia ta, deoarece este limitată la 150 de cuvinte. Trebuie să transmiți mesajul rapid și să te asiguri că este informativ și credibil. Informativ înseamnă că oferi detalii despre subiect, brand și orice alte informații aferente, cum ar fi locația. Un profil Instagram trebuie să aibă culoare, umor, creativitate sau orice altă calitate care să determine lumea să se oprească asupra lui și să citească textul.

Umorul de bună calitate este de la sine înțeles așa că, dacă ai simțul umorului, nu ezita să te folosești de el. Dacă însă dorești ceva mai creativ, atunci trebuie să ții cont de tema ta de interes și cum arată alte pagini de profil. Nu încerca să imiți vedetele…acestea se bazează în general pe celebritatea lor. În schimb, inspiră-te din lumea afacerilor și din felul în care companiile folosesc cuvintele pentru a-și promova brandul.

rescrie-ți bio-ul

Pe blogul Hubspot, au fost comparate profilurile câtorva companii. Aceste companii au fiecare o formulă similară: explică pe scurt produsul și apoi descriu “mesajul” paginii în sine, ceea ce o face unică. De exemplu, mesajul Oreo “See the world through our Oreo wonderfilled lens” sau chiar propria declarație a Hubspot, care le reaminteste vizitatorilor de brand și motivele pentru care ar trebui să îi urmărească: “All-in-one marketing & sales platform…Follow for content, contests & more.”

Se observă cum profilul Hubspot le oferă utilizatorilor motive să urmărească pagina. Nu prea subtil, nu-i așa? Dar pentru Instagram, publicul este mai interesat de motivație și cuvinte credibile decât de promoții subtile. Este în regulă să fie și promoții uneori—atât timp cât profilul este interesant!

creați pentru un adept ideal

3. Creează profilul Instagram pentru un anumit “avatar”

Ce te-ar putea ajuta să identifici texte creative pentru un profil Instagram bun ar fi să creezi un profil pentru urmăritorul ideal (cunoscut și ca avatar) pe care ți-l dorești.

Răspunde la următoarele întrebări:

ce vor să vadă icoane

Ce vrea să vadă?

care sunt icoanele lor de interes

Ce alte interese are?

ce cuvânt cheie caută pictograma

Ce cuvinte cheie caută de obicei pe Instagram?

Acesta este un aspect pe care mulți nu îl înțeleg foarte bine despre utilizarea hashtag-urilor. Utilizatorul nu găsește o postare doar pentru că un anumit hashtag este des utilizat sau la modă…îl va găsi dacă urmărește fraza respectivă sau alte pagini de profil similare.

Primele impresii! Asta înseamnă cuvinte cheie care îi vizează, cuvinte cheie care înseamnă ceva pentru utilizatori. Profilurile relevante obțin un timp de interacțiune mai lung și asta îți dorești să obții.

fă o poză excelentă

4. Ai nevoie de o fotografie excelentă

Conform expertului în social media Louise Myers, fotografiile de profil Instagram  obțin mai mulți followeri dacă se folosește un “portret  personal” în locul unui logo. Oamenii nu se conectează emoțional cu un logo. Folosesc Instagram pentru portrete. Poate niște emoticoane amuzante funcționează mai bine pe Snapchat sau Tumblr, dar paginile de profil ies în evidență datorită fețelor. Ea mai explică și că o fotografie de portret “profesionistă” implică o combinație de factori:

faceți o poză excelentă de profil

Deși e preferabil ca fotografia să fie una profesionistă, dacă convingi un prieten să stea nemișcat și să încadreze o imagine, acordând atenție elementelor, poți obține același lucru. Nu e o idee tocmai bună să folosești un selfie ca fotografie de profil din cauza poziției neobișnuite și lejere pe care o au de obicei aceste fotografii.

Fotografii profesioniști știu și cum să folosească o sursă de lumină caldă ca să îmbunătățească fotografia din punct de vedere calitativ și cum să evite lumina rece, care creează o strălucire deranjantă.

Cel mai bun cadru pentru o fotografie profesionistă care nu este realizată în studio este lângă o fereastră la lumina ambientală sau în exterior la umbră (”open shade”). Acest tip de fotografie se poate face oriunde avem umbră. Contrastul redus al acestei scene și lipsa umbrelor pe subiect ajută la crearea unei fotografii cu luminozitate bună.

Pentru fotografia ideală trebuie să fii atent la fundal. Fundalurile neutre sunt cele mai bune deoarece atenția este centrată pe subiect. Subiectul principal este portretul, orice culoare din fundal trebuie să completeze restul fotografiei. Nu încerca să încadrezi  prea mult din corp în fotografie.

Sigur, arăți bine, înțelegem…dar în acest fel dimensiunea fotografiei se reduce și este mai puțin impresionantă deoarece fața este mică. Vei avea destule ocazii să postezi fotografii cu tine în alte unghiuri. Apropo de asta…

banner de știri recente
ProfitFarmers ne-a adus 10.000 Ron în doar câteva săptămâni.
Vrei să vezi cum poți câștiga și tu bani cu ProfitFarmers?
profitfarmers card de semnal
ProfitFarmers: O Modalitate Ușoară de a Face Bani Online.
Am Încercat Chiar Noi; Rezultatele?
Profit de 10.000 Ron. În mai puțin de 25 de minute pe zi.
Urmărește recenzia noastră video pentru a vedea cum poți face și tu bani
unghiuri diferite ale camerei

5. Experimentează cu diferite unghiuri ale camerei

Una dintre primele reguli pe care ți le vor spune fotografii profesioniștii și chiar producătorii de film este aceea de a nu utiliza “prima fotografie”. În schimb, experimentează cu mai multe unghiuri și decide ulterior care îți place cel mai mult. E bine să eviți unghiurile de jos și să urci puțin mai sus. Dar încearcă orice pentru a putea crea un profil Instagram perfect.

Ține capul înclinat, încearcă mai multe poziții și folosește câteva expresii prietenoase. Analizează toate aceste posibilități și alege-o pe cea preferată. Poți chiar ruga un prieten sau o cunoștință să aleagă cea mai bună fotografie și vezi dacă se potrivește cu alegerea ta.

urmează o temă generală

6. Urmărește o temă generală a profilului

urmează o temă generală

Urmărește întotdeauna un concept o temă generală a profilului. Dacă domeniul tău are legătură cu moda: postează fotografii de modă. Dacă are legătură cu natura/sănătatea, postează imagini despre natură (ex. fotografii senine cu un lac de munte ar putea să inspire vizitatorul să achiziționeze apa proaspătă pe care o promovezi).

E un concept foarte ușor de perceput dar din păcate mulți fac greșeala de a se îndepărta prea mult de el. Rămâi la ceea ce te interesează! Dacă ai ales o temă, rămâi  la ea. La urma urmei, de aceea au început oamenii să te urmărească și dacă te vei îndepărta prea mult de la așteptările lor, ai putea pierde mai mulți abonați decât vei câștiga.

Asta nu înseamnă că nu poți experimenta puțin cu alte niște, desigur, dar, în general, profilul tău ar trebui să aibă doar o singură temă.

Oamenilor le place să urmărească pe cineva care este autentic, care are un mesaj real, clar, despre un anumit subiect, reprezentat într-o temă permanentă.

postează imagini uimitoare

7. Postează doar fotografii de mare calitate

Da, să adaugi descrieri creative fotografiilor Instagram obișnuite este important, dar să fim cinstiți — publicul îți va judeca pagina doar pe baza fotografiei de profil, a textului din profil și a ultimelor 9-12 fotografii postate. Poate te vor urmări chiar și fără a da clic pe o anumită fotografie, dacă profilul Instagram este interesant.

Citește acest articol cu ponturi pentru poze reușite și, în plus, ține cont și de sfaturile noastre pentru poze excelente pe Instagram:

folosiți hashtag-uri

8. Utilizează (noi) #hashtag-uri pentru profilul Instagram - URGENT!

Deși pui hashtag-uri la fotografiile individuale, nu uita să folosești un hashtag și pentru textul de pe profilul tău.

Dacă ai făcut deja asta, te întrebi probabil ce urmează.

Fă-o din nou! Una dintre cele mai mari greșeli pe care le fac utilizatorii Instagram este aceea de a-și folosi profilul Instagram standard la nesfârșit, când, de fapt, poți să îi dai un iz de urgență actualizând textul și hashtag-urile Instagram.

Funcționează chiar mai bine dacă îți schimbi și apelul la acțiune (call to action), stârnind interesul publicului tău cu privire la o nouă promoție, la un nou eveniment sau un anunț nou. Modifică-ți apelul la acțiune pentru a-l relaționa cu un nou “eveniment” sau o ofertă astfel încât activitatea ta să rămână permanent relevantă.

Te poți folosi de textul de profil pentru a direcționa utilizatorii către contul tău Twitter sau Facebook dacă nu există alte lucruri despre care să vorbești…dar ar fi bine să ai ceva de spus! Chiar și o încurajare a publicului pentru a comenta sau a posta ceva sau angajarea într-o conversație prin Direct Message te vor ajuta să îți faci profilul mai “de actualitate”, puțin mai interesant.

folosiți hashtag-uri

folosiți emoji

9. Folosește emoticoane sau spații libere pentru a separa textul

Deși ne dăm seama că se poate face exces de emoticoane, există unele modalități de a le utiliza eficient. Separarea textului cu emoticoane în loc de puncte atrage atenția la o nouă ofertă sau acțiune.

Dacă ești totuși împotriva emoticoanelor (și, sincer, nu te învinovățim!) atunci încearcă să folosești întreruperi de linie pentru a separa textul și a-i conferi o prezentare mai dramatică. Se pot introduce spații  în textul de profil utilizând Android direct sau se pot copia atâtspațiile  cât și textul din aplicația Notes dacă utilizezi IOS.

folosiți povestea instagramului

10. Folosește Instagram “story”pentru a evidenția o fotografie sau video

folosiți povestea instagramului

Funcționalitatea Instagram Story îți permite să postezi un video sau o fotografie care dispare în 24 de ore și este foarte utilă pentru a atrage atenția asupra unui anumit “eveniment”, indiferent dacă este vorba de o reducere, un cupon, ceva ce oferi gratis sau doar noutăți despre brandul tău. Poți adăuga și tag-uri vizuale la fotografie pentru a crea ideea de urgență în cazul fiecărui eveniment.

Link-ul de Instagram Story (sau semnul grafic mai precis) este la doar un clic distanță de profilul tău și apare vizibil în orice news feed care subscrie la contul tău de Instagram. Experimentează cu story-urile și vezi care primește cele mai bune reacții. Poți chiar salva anumite story-uri pentru a le utiliza mai târziu.

Poți chiar crea “evenimente” utilizând opțiunea Instagram Live, Carousel (care îți permite să creezi o serie de imagini) sau un videoclip în buclă utilizând opțiunea Boomerang. Toate aceste funcționalități atrag atenția și fac vizitatorul să se OPREASCĂ de la a naviga fără sens și să fie atent la conținut.

Nu uita că sunt și alte instrumente Instagram pe care le poți descărca și despre care am vorbit în acest articol.

folosiți aceleași filtre

11. Utilizează filtre Instagram pentru fotografiile tale

O mulțime de filtre fotografice pot deruta publicul, în special dacă le place fotografia. Cele mai bune fotografii au o singură “temă” când vine vorba de diferitele filtre.

Nu alege o temă diferită de fiecare dată doar pentru a da impresia de excentricitate. Asigură-te că fotografiile tale au aceleași elemente vizuale de bază pentru o pagină care arată mai profesionist.

Organizează-ți conținutul, ideile și promoțiile și creează un plan despre ceea ce vrei să obții de la pagina de profil Instagram. Nu posta la întâmplare, Instagram nu are nevoie de asta.

Postează ceva într-adevăr relevant pentru publicul tău și care oferă valoare, fie că e vorba de comedie, creativitate, fotografii frumoase și unice, sau ceva informativ legat de viața ta.

Cu câteva ajustări, vei avea un profil Instagram reușit și vei observa cum numărul de urmăritori va crește considerabil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top